Leveringsproblemen bij leveranciers

Al geruime tijd gaat de gehele inbouwmarkt gebukt onder grote problemen bij de leveranciers qua beschikbaarheid van diverse inbouwapparaten.
Hierdoor kan het voorkomen dat uw bestelling vertraging oploopt. Dit vinden wij bijzonder vervelend en we proberen er alles aan te doen om dit zo goed mogelijk op te vangen.
We merken dat dit wel eens tot lastigheden qua planning leidt bij u als klant. Wij snappen dit volledig, maar zijn hierin helaas ook afhankelijk van wat wij krijgen aangeleverd van de betreffende leverancier.
Wij bestellen overigens uw apparatuur direct met de gewenste leverweek en houden u op de hoogte van elke aanpassing van deze verwachte leverweek zodra wij die ontvangen.

Vanuit de verschillende leveranciers blijven de berichten op dit moment niet positief over beschikbaarheid en levertijden van de verschillende apparaten.
Enkele voorbeelden van gerenommeerde merken delen hieronder hun uitleg:


Leveringsproblemen in verband met beperkte beschikbaarheid van halfgeleiders:
“Wereldwijd hebben we te maken met leveringsproblemen van halfgeleiders. Dit tekort raakt helaas ook Miele, waardoor we al even te maken hebben met een tijdelijke beperking van de productie van apparaten. De productie van vaatwassers en enkele modellen inbouwkoelkasten staat momenteel nog steeds onder druk. Tenslotte hebben we afgelopen maand te maken gehad met tijdelijke verlaging van de productie van combi-ovens, stoomovens en magnetrons.”

Wat betreft levertijden geeft Miele aan:
“We doen ons uiterste best om de gevolgen voor de productie en de leveringen aan u zoveel mogelijk te beperken. Helaas zitten we momenteel in een situatie waarin u tot drie maanden, en in uitzonderlijke gevallen zelfs langer, op uw nieuwe Miele apparaten moet wachten. Het treft vooral wasmachines, drogers, vaatwassers, sommige inbouwkoelkasten, Full-service inductiekookplaten en stofzuigers. Wij blijven onze capaciteiten uitbreiden waar mogelijk."  
 
Vertraagde leveringen Bosch, Siemens, Neff:
“Helaas zijn wij op dit moment, ondanks de tijdige bestelling door uw keukenleverancier, niet in staat om aan de gewenste levertijd te voldoen. Wij begrijpen dat dit onbevredigend is bij de oplevering vaneen nieuwe keuken en bieden dan ook onze oprechte excuses hiervoor aan. Door de Corona pandemie is er wereldwijd een enorme stijging in de vraag naar huishoudelijke apparaten. De pandemie heeft ook zijn invloed op de aanvoer van grondstoffen, elektronica en andere materialen. Deze instabiele situatie grijpt direct in op ons productieproces en zorgt daarmee vooronvoorspelbaarheid en vertragingen. Uw keukenleverancier werkt nauw met ons samen om mogelijke naleveringen zo goed en zo snel als mogelijk voor u op te lossen.”