Vertragingen in leveringen inbouwapparatuur.

Al geruime tijd gaat de gehele inbouwmarkt in Nederland gebukt onder grote vertragingen in leveringen van diverse inbouwapparaten bij bijna alle leveranciers/merken.Hier hebben alle 
bedrijven zoals o.a. keukenzaken, interieurbouwers, witgoed bedrijven, inbouwspecialisten en ook wij als online inbouwaparatuur aanbieder last van.

Hierdoor kan het voorkomen dat uw bestelling later komt dan u en wij verwachten. Dit vinden wij bijzonder vervelend en we proberen er alles aan te doen om dit zo goed mogelijk op te vangen.
We merken dat dit wel eens tot lastigheden qua planning leidt bij u als klant. Wij snappen dit volledig, maar zijn hierin helaas ook afhankelijk van wat wij krijgen aangeleverd van de betreffende leverancier.
Wij bestellen overigens uw apparatuur direct dezelfde dag als u het besteld, met de gewenste leverweek en houden u op de hoogte van elke aanpassing van deze verwachte leverweek zodra wij die ontvangen. 
Als er apparaten eerder geleverd kunnen worden doen wij dat, ook als we daarvoor een keer extra moeten rijden is dat geen probleem en nemen wij die kosten voor onze rekening. Ons verkoopteam staat
voor vragen natuurlijk voor u klaar: via mail info@123apparatuur.nl of telefonisch 0318-456000

Vanuit de verschillende leveranciers blijven de berichten op dit moment niet positief over beschikbaarheid en levertijden van de verschillende apparaten.
Enkele voorbeelden van gerenommeerde merken leest u hieronder:


Leveringsproblemen in verband met beperkte beschikbaarheid van halfgeleiders:
“Wereldwijd hebben we te maken met leveringsproblemen van halfgeleiders. Dit tekort raakt helaas ook Miele, waardoor we al even te maken hebben met een tijdelijke beperking van de productie van apparaten. De productie van vaatwassers en enkele modellen inbouwkoelkasten staat momenteel nog steeds onder druk. Tenslotte hebben we afgelopen maand te maken gehad met tijdelijke verlaging van de productie van combi-ovens, stoomovens en magnetrons.”

Wat betreft levertijden geeft Miele aan:
“We doen ons uiterste best om de gevolgen voor de productie en de leveringen aan u zoveel mogelijk te beperken. Helaas zitten we momenteel in een situatie waarin u tot drie maanden, en in uitzonderlijke gevallen zelfs langer, op uw nieuwe Miele apparaten moet wachten. Het treft vooral wasmachines, drogers, vaatwassers, sommige inbouwkoelkasten, Full-service inductiekookplaten en stofzuigers. Wij blijven onze capaciteiten uitbreiden waar mogelijk."  
 
Vertraagde leveringen Bosch, Siemens, Neff:
“Helaas zijn wij op dit moment, ondanks de tijdige bestelling door uw keukenleverancier, niet in staat om aan de gewenste levertijd te voldoen. Wij begrijpen dat dit onbevredigend is bij de oplevering vaneen nieuwe keuken en bieden dan ook onze oprechte excuses hiervoor aan. Door de Corona pandemie is er wereldwijd een enorme stijging in de vraag naar huishoudelijke apparaten. De pandemie heeft ook zijn invloed op de aanvoer van grondstoffen, elektronica en andere materialen. Deze instabiele situatie grijpt direct in op ons productieproces en zorgt daarmee vooronvoorspelbaarheid en vertragingen. Uw keukenleverancier werkt nauw met ons samen om mogelijke naleveringen zo goed en zo snel als mogelijk voor u op te lossen.”
 
Vertraagde leveringen AEG, Zanussi:
“Door de sterke vraag naar huishoudelijke apparaten is het voor ons op dit moment lastig om alle leveringen tijdig te voltooien. Wereldwijd is er daarnaast een tekort aan diverse onderdelen en componenten, waardoor onze fabrieken minder stabiele toeleveringen krijgen dan normaal.
Wij snappen dat dit vervelend is en doen alles wat mogelijk is om de impact voor onze klanten zo klein mogelijk te houden. Onze verkooppunten beschikken altijd over de meest actuele informatie over de beschikbaarheid en leveringstermijn van onze apparaten. Ook is onze klantenservice altijd beschikbaar om eventuele vragen te beantwoorden.”
 
Vertraagde leveringen Whirlpool, Bauknecht:
“De verspreiding van het coronavirus Covid-19 leidt nationaal en internationaal tot vergaande maatregelen en beperkingen. Deze kunnen van invloed zijn op de services en diensten van Whirlpool Nederland. Veiligheid en gezondheid staan voor ons altijd voorop.
Productie en distributie: vertragingen mogelijk
Whirlpool Nederland is zich bewust van de verantwoordelijkheid om juist in deze tijd te zorgen voor een optimale beschikbaarheid van huishoudelijke apparatuur. Zo lang de adviezen van overheden en instanties het toestaan staan wij voor je klaar, zodat jij optimaal kunt zorgen voor je naasten. Op dit moment zijn onze productielocaties en logistieke organisatie grotendeels operationeel. Door de toegenomen vraag naar huishoudelijke apparatuur en de beperkte beschikbaarheid van grondstoffen en onderdelen zijn van sommige producten echter tekorten ontstaan. Hierdoor kunnen leveringen aan (web)winkels tijdelijk vertraging oplopen. We adviseren je voor aanschaf na te gaan of een product uit voorraad leverbaar is of dat je mogelijk een langere levertijd kunt verwachten. Zo voorkom je verrassingen achteraf!”